Schoolevenementen checklist

Een spetterend schoolevenement met Hettema Verhuur

Gaat u binnenkort een schoolevenement op uw school organiseren? Hettema Verhuur kan u hierbij ondersteunen. Wij zijn al ruim 80 jaar specialist op het gebied van spullen verhuren voor evenementen. Gaat het om een schoolfeest of de bekende laatste lesdag? Of een belangrijk evenement zoals een presentatie of lezing? Wij kunnen u bij alle soorten evenementen ondersteunen. Ons assortiment van verhuurbare producten is heel breed en daarom op allerlei soorten evenementen inzetbaar. Zoekt u tips voor het organiseren van een geslaagd schoolfeest? Bekijk de tips hieronder en download ook onze checklist voor schoolevenementen!

Tips voor een geslaagd schoolevenement

  1. Kies een geschikte locatie
    Komt er een spetterend feest of gaat het om een belangrijk evenement als onderdeel van het lesprogramma? Kies de juiste locatie. Wanneer het moet kan een externe locatie buiten school ook.
  2. Een groot feest? Gebruik muntjes!
    Een muntjes-systeem biedt uitkomst voor veel soorten evenementen. Er is geen gedoe meer met los briefgeld of pinapparaten en de doorstroom op het feest bij drukke punten zoals bars en snackkramen is veel beter. Het is zelfs bewezen dat een muntjes-systeem gemiddeld meer winst oplevert.
  3. Hapjes en drankjes
    Het feest is niet compleet zonder de gepaste hapjes en drankjes. Zorg bij een serieus evenement voor koffie, thee en cake. Toch een gaaf feest organiseren? Hou dan rekening met de leeftijd van scholieren. Waarschijnlijk zal het overgrote deel nog geen 18 jaar zijn, wat betekend dat alcohol verboden is.
  4. Zorg voor de juiste ambiance
    Zeker bij spetterende schoolfeesten is de juiste aankleding van groot belang. Regel leuke artiesten, een grote dansvloer, genoeg zitplekken en mooie aankleding. Dan bent u al een heel eind op weg!
  5. Hou rekening met een eindtijd
    Gaat het feest tot laat duren? Hou dan rekening met een eindtijd. Niet iedere scholier kan opgehaald worden door de ouders en het is onverantwoord om kinderen midden in de nacht alleen terug te laten fietsen naar huis. 

Bent u al begonnen met het organiseren?

Bij Hettema Verhuur snappen wij dat er veel op u af kan komen bij het organiseren van een dergelijk schoolevenement. Zowel serieuze evenementen als feesten voor de gezelligheid vereisen vaak veel tijd en moeite. Daarom proberen wij u in dit proces zo goed mogelijk te ondersteunen. Naast de uitstekende kwaliteit in verhuurbare goederen die wij leveren hebben we ook een checklist opgesteld. Deze kunt u gebruiken om de voorbereiding van het feest zo gestructureerd mogelijk te laten verlopen, zodat u niets vergeet. Download hier de checklist voor uw schoolevenement (PDF) en bekijk de categorieën hieronder.

Categorie ‘meubilair’
Hou rekening met het aantal scholieren dat een dergelijk evenement bezoekt. Als het om de gehele school gaat, kan het raadzaam zijn om extra meubilair zoals stoelen te huren.

Categorie ‘keuken’
Zowel voor de grote als de kleine keuken kunt u bij ons gepaste oplossingen vinden. Als de kantine van school niet toereikend is voor het evenement, heeft Hettema allerlei spullen om de huidige keuken aan te vullen.

Categorie ‘servies’
Zeker op het gebied van servies en bestek is het raadzaam om een juiste inventarisatie te maken. Niets is zo vervelend als oponthoud bij de keuken omdat er nog borden afgewassen moeten worden. Een goede voorbereiding is het halve werk.

Categorie ‘decoratie’
Bij Hettema kunt u allerlei soorten decoratie huren. Voor schoolfeesten is een juiste aankleding heel belangrijk. Dit kan een dergelijk feest maken of breken.

Categorie ‘afval’
Scholieren staan niet bekend als de meest nette personen. Help hierbij een handje door genoeg prullenbakken te verdelen over de feestlocatie. Is het echt een groot feest? Kies dan voor afvalbakken. Het staat iets minder mooi, maar men hoeft niet ieder kwartier met vuilniszakken te slepen.

Categorie ‘munten’
Organiseert u een relatief groot feest? Overweeg dan om met muntjes te werken. Bij Hettema Verhuur kunt u deze muntjes per 1.000 stuks huren. Zo kunt u de hoeveelheid die u nodig bent gemakkelijk opschalen naar de grote van uw evenement. Tevens kunt u bij ons bakken krijgen waar deze muntjes in te bewaren zijn.